Mencari Hasil Ilmu

Thursday, September 03, 2009

Memerangi Yahudi Kerana Kejahatannya

Persoalan Palestine, Al-Quds dan Yahudi menjadi topic wajib umat islam seluruh dunia. Persoalan demi persoalan menyebabkan ada segelintir yang memihak dan menyokong kepada regim yahudi. Walaupun segelintir tapi tetap membimbangkan kerana mungkin akan menjadi tali barut yahudi.

Meliha kepada sejarah yahudi iu sendiri, mereka sering dihalau. Namun, Kerajaan sehinggalah Turki Othmanniyah menyelamatkan mereka. Mereka dijamin selamat oleh Allah, rasul dan jemaah islam apabila bernaung di bawah Negara islam .

Pada asalnya Yahudi ingin membuka petempatan /Negara bagi orang yahudi di kawasan yang tidak menimbulkan konflik seperti Uganda, Afrika dan amerika selatan. Palestine adalah Negara islam yang elah di duduki oleh orang islam sejak lama dahulu. Mereka akan berperang jika Negara mereka di rampas.

Kongres yahudi 100 tahun pada ahun 1897 memutuskan perancangan bagi penubuhan Negara yahudi di Palestine. Deklarasi elah dikeluarkan dan mengumumkan bahawa Negara yahudi akan ditubuhkan dalam masa 50 tahun dari saat itu mengikut perancangan, perencanaan dan persiapan. 1948 terbukti apabila berjaya menawan/menjajah Palestine.

Surah Al Baqarah ayat 246
“Mengapa kami idak mahu berperang di jalan Allah padahal sesungguhnya kami di usir dari kampong halaman kami dan anak2 kami”.

Mereka menjajah Negara. Merampas hak2 kita dalam Negara sendiri. Sau demi satu kawasan dan Bandar jatuh ke dalam tangan yahudi. Haifa, Yaifa, Akka dan lain2 bandar jatuh ke tangan mereka.

Negara yang dijajah adalah Palestine dan di dalamnya terdapat Al-Aqsa masjid ke 3 paling mulia di dalam islam. Al-Aqsa mungkin di rencanakan untuk di robohkan walaupun pada dasarnya mereka hanya mengorek terowong untuk tujuan arkeologi tetapi tindakan ini akan melemahkan struktur asas Al-Aqsa.Bagi Negara yang tinggi ilmu sainsnya sepatutnya projek pembinaan terowong di bawah tapak Al-Aqsa sepautnya di batal kan kerana factor melemahkan struktur binaan.

Sabda Rasulluwah. “Umat ku yang paling ramai adalah pada akhir zaman tetapi mereka hanyalah seperti buih2 di lautan, tak punya kekuatan”.

Yahudi mempunyai perancangan yang rapi untuk bangsa mereka. Mereka mempunyai cerdik pandai dari segenap sector/jurusan. Umat islam sekarang hanyalah melakukan perubahan secara spontan bukanlah terancang. Mereka mempunyai permainan politik yang sangat licik.

Mereka akan membua perjanjian damai sementara dengan arab tapi fundamental mereka adalah unuk mendirikan Israel raya dari Sungai Furat sehingga lah Sungai Nil. Untuk mencapai cita2 tersebut mereka bersatu dan umat islam sebaliknya. Jumlah bangsa Arab adalah 250 juta. Jiran2 Palestine semuanya bangsa arab. Namun tak ada satu pun yang memberi bantuan terhadap Palestine. Malahan umat islam termakan umpan terlampau banyak bilangannya. Contohnya kebodohan Saddam Hussien dalam perang diantara Iraq dan Iran dan menerima bantuan ketenteraan dari Amerika.Akhirnya persahabatan mereka tidak ke mana2.

Yahudi memang terkenal sebagai bangsa yang kedekut. Namun , apabila mereka mengisistiharkan Negara yahudi(Israel) di Palestine, setiap jam mereka menerima wang berjuta2 ringgit wang sebagai anda sokongan. Yahudi memang sanggup mengorbankan wang dan nyawa demi perjuangan mereka.

Yahudi meniupkan semangat atas dasar agama. Mereka akan membawa kitab taurah semasa peperangan. Semangat spiritual ini yang membawa kepada kemenangan mereka.

Bagi memengangi perjuangan ini, islam perlu bersatu dan berperang di atas dasar agama dan bagi mempertahankan kesucian islam.