Mencari Hasil Ilmu

Friday, December 10, 2010

Khalifah Terakhir

TARIKH-TARIKH HIJRAH

Apakah faktor-faktor yang terdapat pada diri Imam Mahdi? Sabda Rasulullah SAW:“Kami ahlul bait dipilih oleh Allah lebih dari dunia. Kami umpama sebuah rumah dan Mahdi adalah umpama bata yang menutupi sebuah lubang pada dinding.” “Mahdi adalah penamat para wali”. Penamat para wali tak bermaksud penamat para pejuang Islam – penulis.

Beberapa perkara yang selalu dirujuk selain terhadap fizikal Imam Mahdi yang mirip Rasulullah ialah berkenaan:
1. Namanya Muhammad bin Abdullah (serupa nama Nabi SAW)

2. Keturunan Bani Hashim, dikatakan ibunya nasab ke Hassan, cucu Rasulullah manakala sebelah bapanya nasab ke Hussain, juga cucu Rasulullah.

Cuma satu perkara yang mungkin tidak pernah terlintas di fikiran kita tentang tarikh lahirnya adakah juga sama dengan tarikh lahir Nabi Muhammad SAW? Maka, saya telah dengan sedaya upaya cuba mencari sesuatu berhubung ayat yang menyebut kemunculan mujaddid setiap seratus tahun sekali. Maka, itulah juga tujuan saya untuk cuba mencari sesuatu berdasarkan perhitungan sains kalendar sama ada terdapat kesamaan hari yang wujud di antara tarikh Hijrah dengan tarikh Masehi bagi setiap seratus tahun khususnya dan dalam tempoh 1400 tahun hijrah. Pertama sekali kita mulakan dengan kelahiran Nabi Muhammad SAW.

Secara ringkas dan mudah apa yang ingin saya nyatakan dari jadual di bawah ialah dalam tempoh 1400 tahun hijrah atau bersamaan dengan 1443 tahun masehi, hanya dua kali sahaja yang terdapat tarikh yang hampir sama dengan tarikh ASAL, 10 Rabiul Awal –52 Hijrah bersamaan 20 April 571 Masehi, hari Isnin iaitu 11 Rabiul Awal 1392 = 24 April 1972 dan 13 Rabiul Awal 1393 = 16 April 1973!

Jika Imam Mahdi muncul pada ketika hari wukuf di Arafah pada tahun hadapan 2004/1425 yang akan jatuh pada hari Jumaat (hampir Haji Akbar), maka usianya mungkin 30 ataupun 31 tahun. Tentu ada yang bertanya kenapa tarikh lahir Nabi SAW 10 Rabiul Awal, tidak 12 sepertimana yang selalu diraikan oleh umat Islam saban tahun.

Sebenarnya terdapat banyak perselisihan namun saya memilih 10 haribulan berdasarkan kepada beberapa kriteria yang telah ditetapkan. Pada tahun 2005, tarikh 20 April adalah jatuh pada 10 Rabiul Awal 1426, tetapi pada hari Rabu yakni satu lagi tarikh yang hampir berpadanan dengan tarikh ASAL kelahiran Nabi SAW!! Apa yang menarik ialah pada tahun 2004, tarikh lahir saya sendiri akan jatuh pada hari Sabtu, 11 Rabiul Awal 1425.

EPILOG

Berkenaan dengan kemunculan Nabi Isa pada tahun 24 Februari 2013 iaitu pada ketika “Sun, Mars and Mercury near Aquarius.”, mari kita tinjau sedikit kalendar kaum Maya di Mexico. Kalendar kaum Maya amat kompleks, ia adalah sebuah kalendar peramalan yang selalunya direkodkan sesuatu gejala samawi dalam bentuk buku ramalan yang digelar ‘kodex’ oleh jururamal atau Shamans. Dua kodex yang terkenal ialah kodex Tro Cortesianus dan kodex Madrid. Kodex-kodex ini mengandungi bermacam-macam figura atau bentuk-bentuk perlambangan yang biasa disebut hieroglif yang mewakili perlakuan bangsa mereka dengan jasad-jasad di langit dan juga berhubungan dengan dewa-dewa mereka. Kalendar Maya memang diperakui tepat sebagai mempertandakan detik-detik gejala samawi berpadanan dengan sesuatu peristiwa. Kejatuhan bangsa Maya sendiri juga diramalkan dengan tepat sekali menurut kodex mereka.

Kaum Maya telah menghitung sesuatu hari bukan dengan cara yang biasa kita gunakan tetapi dengan kaedah pembilangan yang dimulai dari kin, uinal, tun, katun, baktun, piktun dan kalabtun.

Hari bagi mereka adalah kin yang bersamaan dengan 1 hari.

19 kin @ 19 hari bersamaan 1 uinal.

359 hari = 1 tun.

7,200 hari = 1 katun.

144,002 hari = 1 baktun.

1,872,025 hari = 13 baktun (atau bersamaan dengan 1 Epoch Kejadian).

2,880,025 hari = 1 piktun, dan

57,600,025 hari =1 kalabtun.

Angka yang paling besar boleh dicapai dengan pembilangan hari sebegini akan memberikan tempoh tahun yang amat lama dan jauh kedepan. Bangsa Maya merasmikan kalendar mereka bermula dari tarikh 20 September 3113 Sebelum Masehi yang digelar sebagai “Era Maya”.

Tahukah anda bahawa kaum Maya telahpun meramalkan dengan pasti bahawa Epoch Kejadian adalah satu hari di mana “alam ini diperbaharui” yang antara lain bermaksud satu hari yang sangat besar dan signifikan dalam tamadun dan sejarah hidup bangsa manusia. Sama ada percaya atau tidak tetapi pemakaian istilah yang berakhiran dengan – tun adalah satu simbolik yang sangat hampir dengan gejala samawi yang selalu mereka ramalkan berlaku menurut kala dan ketikanya. Bukti-buktinya memang telah lama termaktub dalam sejarah jika kita mengkaji kebudayaan mereka dan kesannya terhadap tamadun dunia yang lain. Kaum Maya selalu beranggapan bahawa terbitnya posisi planet Kejora dalam sesuatu musim tertentu bermakna satu saat majal atau kecelakaan (bad omen) yang biasa dikenali oleh kita sebagai terbitnya heliakel planet (heliacle rising of the planet). Bangsa Mesir purba juga menandakan terbitnya heliakel apabila tibanya saat bintang Sirius atau Asy Syi’ra berembang di langit serentak dengan banjir Sungai Nil.

Satu Epoch Kejadian apabila diperhitungkan bermula dari tarikh asasnya tamadun Maya bermula dari 20 September 3113 SM Julian sehinggalah genap 1,872,025 hari pada tarikh 23 Disember 2012 M Gregorian! Sedangkan menurut perhitungan astronomi bahawasanya kedudukan “Sun, Mars and Mercury near Aquarius” memang disahkan telahpun bermula pada 23 Disember 2012 lagi dan mencapai saat kemuncaknya berembang pada 24 Februari 2013. Jadi, fahamlah kita bahawa jika tarikh itu telah diramalkan oleh kaum Maya sebagai satu era akhir zaman, maka kedatangan Nabi Isa pada tarikh itu mungkin memang tidak dapat dipertikaikan lagi.

Pada hujung Mei lalu, Duta Syria ke Malaysia telahpun memberi isyarat yang jelas bahawa Amerika berhasrat untuk menyerang Mekah pada tahun 2014! Bukan satu rahsia lagi jika anda menonton episod terakhir siri X-Files bahawa agen Mulder telah

mengetahui bahawa pada tahun 2014 ‘alien’ akan menyerang dunia. Tidak lain dan tidak bukan sama ada itulah petanda tahun peperangan mutlak Nabi Isa dengan Dajjal yang menaungi bangsa Yahudi dan Zionis Amerika dalam kurun ini setelah Amerika diasaskan semenjak pada tahun 1776 dan Israel pula pada tahun 1947!

Satu lagi, jika anda pernah bermain permainan komputer ‘Ghost Recon’, 'Ghost Recon: Desert Siege' dan 'Ghost Recon: Island Thunder', anda tentu akan dapat membaca secara langsung niat jahat Amerika untuk menakluk seluruh dunia siap dengan tarikh-tarikh perancangannya sekali (dari tahun 2006 hingga tahun 2013!) dan juga semua lokasi simulasi peperangan bermula dari Tbilisi di Georgia, Red Square (Moscow), Ethiopia hinggalah ke Cuba di mana Fidel Castro mati pada tahun 2009 sewaktu anda memegang watak sebagai askar Amerika dalam permainan itu!!! Ada satu lagi game komputer iaitu America's Army: Operation Recon. Kesemuanya mempunyai pertalian yang langsung antara sesamanya, cuma sama ada umat Islam tidak menyedari atau cuai untuk mengambil perhatian berat terhadap masalah ini. Apa pun umat Islam tidak dapat berbuat apa-apa!

Apakah kesemua persoalan yang telah saya kemukakan adalah satu teka-teki tidaklah saya sendiri dapat pastikan kerana semua itu adalah dalam kekuasaan Allah Ta’ala dan kita hanya boleh tunggu dan lihat sahaja. Kejahatan Amerika sentiasa menjadi-menjadi, tanda-tanda konflik dengan Islam bukan rahsia lagi bermula dengan pengeboman menggunakan peluru berpandu Tomahawk ke atas Sudan, Afghanistan dan Pakistan pada 21 Ogos 1998 hinggalah ke episod-episod yang lebih terkini pada awal tahun 2002 dan juga 2003 ke atas Aghanistan dan Iraq. Di manakah kekuatan umat Islam sekarang?

Bangsa Arab telahpun lemah. Perkelahian sesama saudara muslim telah menjadi lumrah dan berakar umbi dari bangsa Arab hinggalah ke rantau sebelah dunia Melayu. Tampak seperti tidak ada surutnya. Musuh sedang menunggu di air keruh dan menanti masa yang sesuai sahaja menurut 'kuasa kosmos' yang telah mereka rancangkan. Namun kebatilan pasti akan dimusnahkan oleh cahaya kebenaran. Allah bersama umat Islam. Allah-lah Yang Menguasai Hari Pembalasan!

Imam (bahasa Arab: إمام) bererti pemimpin. Dalam erti biasa Imam adalah individu yang dilantik bagi memimpin golongan para jemaah ketika melakukan ibadah solat atau amal kebaikan. Erti lain ialah mereka yang diberi kepercayaan menjadi pemimpin bagi satu kumpulan untuk memimpin ke jalan yang benar (Khalifah).


Al-Mahadi adalah rahsia terbesar dan kunci segala ilmu yang mana ia membawa tentang kiamat dan hari pembalasan selagi kita tidak mencari Al-Mahdi atau mengetahui tentang Al-Mahadi kita menjadi manusia yang rugi dan sebenar rugi walaupun macam mana kita mempunyai amal dan ilmu kita tetap menjadi orang yang sebenar rugi kerana Al-Mahadi adalah rahsia penutup ... jangan menjadi seperti kassim baba tahu buka tetapi tak tahu tutup rugilah tu.. semoga kita dibawah kebenaran.

Sumber: Ahli Falak

Hanya kepada Allah kita akan kembali. Wallahua’lam bil ghaib.

Imam Malik R.A meriwayatkan:

"Bahawa ilmu yang sebenar adalah bukan dengan mengetahui banyaknya hadis, mengetahui semua Quran dan sebagainya. Ilmu sebenarnya adalah "NUR" (cahaya) yang Allah letakkan didalam hati para mukmin dan inilah perbezaannya dengan MUNAFIK."