Mencari Hasil Ilmu

Wednesday, December 08, 2010

Kajian Yahudi ke atas hadis akhir zaman

Kemungkinan besar Nostradamus mengambil semua ramalan dari Ibnu Khathir yang mengumpulkan hadis tentang awal dan akhir zaman.

Orang yahudi memang suka pada ramalan dan akan mempelajari dari apa apa sahaja sumber ramalan yang ada. Mereka banyak membaca dan mengkaji tentang hadis tanda akhir zaman maka bertuahlah mereka.

Kelemahan orang islam adalah kurang membaca dan tidak menerokai ilmu sedangkan islam banyak membincangkan tentang tanda tanda kiamat. Di Arab Saudi, banyak buku yang membicarakan tentang ramaln nabi, tanda kiamat kecil dan besar.

Yahudi telah menggunakan hadis tersebut untuk kepentingan mereka dan telah membuat persediaan. Kitab hadis sebenarnya membuatkan kita lebih berwaspada ke atas yahudi.

Yahudi banyak mengetahui tentang tanda akhir akhir zaman bahawasanya islam akan menang memerangi yahudi. Baitul Muqqadis akan terus dipijak jika umat islam tidak terus berubah. Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah berlaku peperangan antara islam dan yahudi. Dan yahudi akan dibunuh oleh tentera islam sehinggalah orang yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok dan batu dan pokok itu berkata wahai orang islam, hamba Allah, dibelakangku ada yahudi, marilah membunuhnyakecuali pokok gharqad (yang tidak bersuara) sesungguhnya ia merupakan pokok yahudi.

Hadis ini digunakan oleh orang islam dan dengan bongkak mereka berkata, memang benar apa yang nabi katakan, jika benar maka buka pada zaman inilah kiamat. Orang islam nya sangat tidak berkualiti. Kamu akan menang apabila orang yang solat subuh sama banyak dengan orang yang solat pada waktu Jumaat.

Dari hadis itu juga ramai yahudi mengambil tindakan menanam pokok Gharqad untuk melindungi mereka. Ada yahudi yang masih tinggal di Madinah kerana mahu melihat nabi akhir zaman. Namun, nabi akhir zaman bukan dari kaum mereka, mereka menentang. Orang yahudi tidak boleh menerima mana mana kaum yang bukan dari golongan mereka. Mereka beriktizam untuk menentang bermati-matian.

Kita sepatutnya mencari, mengkaji dan menggunakan hadis nabi terutamanya dalam peringatan dan iktibar.Dua hadis terbaru dan releven pada zaman ini adalah mengenai lelaki yang memegang cemeti untuk memukul orang dan wanita yang berpakaian tetapi bertelanjang di atasnya terdapat bonggol seperti bonggol unta di atas kepalanya.

Orang islam akan mati keseluruhannya sebelum timbul tanda tanda kiamat besar. Pengalaman kiamat besar akan dialami oleh orang bukan islam.