Mencari Hasil Ilmu

Thursday, July 16, 2009

Makanan Halal

From bible;

Dari daging mereka(Swine, janganlah kalian makan dan dari bangkai mereka, janganlah kalian sentuh, mereka itu kotor bagimu.

Levitus Chapter 11 Verse 8

Berdasarkan ayat di atas terdapat Bukti bahawa terdapat pengharaman memakan makanan haram di dalam agama Kristian.

Dari segi analisis darah, darah merupakan sesuatu yang amat kotor dan sangat beracun. Darah mengandungi pelbagai jenis bahan yang terkumpul di situ.

Bagi manusia yang normal akan menyingkirkan satu jenis bahan yang di panggil sebagai Uric Acid. 98% akan di singkirkan melalui air kencing manakala 2% tinggal dalam badan manusia.

Mematikan haiwan secara Vital seperti memukul kepala, mematahkan tengkok, mematikan organ vital memberi kesan buruk terhadap tissue haiwan tersebut . Ini kerana Jantung, hati dan otak dirosakkan. kegagalan organ2 ini berfungsi menyebab kan darahnya mengumpal di seluruh system darah. kegumpalan ini akan meresap ke dalam daging haiwan dan mencemarkan daging dengan limpahan Uric Acid yang belum disingkirkan. Akhirnya individu yang memakan haiwan ini sebenarnya memakan daging yang tercemar dengan Limpahan Uric Acid.

Di dalam islam, Haiwan akan di sembelih dengan cara sembelihan pada urat tengkok(ada dua) dan salur penafasannya. Semasa terputus urat dan salur penafasan, peredaran darah dalam badan haiwan tersebut meningkat bagi mengangkut oksigen dan karbon dioksida yang diperlukan. Ini menyebabkan banyak darah yang akan memancut keluar dari salur yang disembelih itu. Semasa proses itu belaku, organ vital seperti jantung,hati dan otak masih berfunsi dengan baik sehingga saat akhir kekurangan oxsigen. Ini bermakna kita memakan sesuatu yang sihat bukannya yang telah rosak.Darah dalam keadaan mengalir bukannya menggumpal. Tiada penyerapan Uric acid berlaku dalam daging tersebut.

Pengharaman daging babi adalah sangat jelas dalam islam kerana haiwan itu sangat kotor.

Darah merupakan sumber yang penggalak pertumbuhan dan memberi nutrien kepada semua jenis microorganism. Bacteria, Fungus, parasite dan lain2 organisma.

Sistem pertahanan manusia terdiri daripada tiga jenis pertahanan iaitu pertahanan pertama (pertahanan luar seperti di kulit (sebum), pertahanan kedua persekitaran acid dan alkali di luar dan dalam badan manusia manakala ketiga sistem darah

Semua jenis microorganisma yang kuat akan mempunyai target iaitu ke sistem darah.Bertujuan untuk menguasai sistem badan manusia. Kalau dapat kuasai sistem darah bererti kuasai sistem badan manusia. Kemudian simptom2 akan muncul dan mulai berasa sakit.

Di hospital Kerajaan Malaysia bahagian makmal mikrology di sudut analisa jenis organisma, terdapat 4 jenis medium kultur dan salah satunya adalah Blood agar media. Media tersebut menggunakan darah kambing. Blood agar merupakan satu media wajib sebagai media rujukkan. Blood agar adalah media penggalak yang membenarkan semua bacteria,funggus dan lain2 organisma tumbuh di atasnya. Ini membuktikan bahawa darah mengandungi banyak bakteria.